Primăria Bistriţa a montat patru panouri cu indicaţii turistice pentru nevăzători, care au costat 230.000 de lei.
Primăria Bistriţa se laudă că acesta este primul oraş din România care facilitează informaţia din spaţiul public şi pentru nevăzători prin intermediul a patru panouri stradale de informare turistică în care a investit 230.000 de lei, un lucru la prima vedere lăudabil. „La o privire mai atentă, e un nonsens să informezi persoane care nu văd în legătură cu existenţa unor obiective turistice pe care ar urma să le viziteze, fără să le poată vedea." Potrivit Primăriei Bistriţa, panourile sunt amenajate în zona Pieţei Decebal, zona Gării, Piaţa Centrală şi Piaţa Petru Rareş şi, pe lângă harta municipiului Bistriţa, conţin „informaţii de interes general".
„Important pentru comunitate este faptul că panourile au aplicate în partea stângă, jos, plăcuţe informative în scris Braille pentru persoanele nevăzătoare, Bistriţa fiind primul municipiu din ţară care accesibilizează informaţia din spaţiul public şi pentru nevăzători, acest model fiind preluat după cel al oraşelor europene", se arată într-un comunicat al Primăriei Bistriţa, care susţine că acest lucru a fost posibil prin colaborarea dintre Asociaţia Nevăzătorilor din România - filiala Bistriţa-Năsăud - şi Primăria Bistriţa în cadrul programului de acordare a finanţărilor nerambursabile. Contactat în legătură cu acest subiect, preşedintele Asociaţiei Nevăzătorilor din România, filiala Bistriţa-Năsăud, Iacob Pop, a declarat că plăcuţele informative în scris Braille au fost tipărite, gratuit, la Bucureşti, la tipografia Asociaţiei Nevăzătorilor din România. „Ideea să instalăm aceste panouri cu informaţii pentru nevăzători e de acum doi ani, dar ne bucurăm că se face şi acum. Noi credem că plăcuţele în scris Braille îi vor ajuta pe nevăzătorii fără însoţitor să afle ce obiective turistice ar putea viz