Dezvoltarea unui site depinde foarte mult de specificul acestuia, platforma tehnica si de oamenii implicati. Costurile de pornire variaza foarte mult, de la 200-300 de euro pana la cateva mii de euro.
Spre exemplu, site-ul Neogen, una dintre cele mai mari re]ele locale de socializare, a costat 1 milion de euro in cinci ani de zile, potrivit lui Calin Fusu, directorul general al companiei. "Depinde foarte mult de tipul site-ului. Spre exemplu, un site de prezentare cu cateva texte poate costa doar 100 de euro", a declarat Fusu pentru ZF. Site-urile de prezentare sunt de obicei un fel de brosura online cu diferite produse sau servicii. El a adaugat ca elementele costisitoare la un site sunt domeniu, dezvoltarea si promovarea, care este cea mai scumpa.
De asemenea, costul intertinerii site-urilor variaza intre 3 sau cateva zeci de mii de euro, mai spune Fusu, potrivit caruia intretinerea lunara a Neogen ajunge la 30.000 de euro. "Cele mai costisitoare sunt serverele [i conexiunea la internet", a declarat Fusu.
Claudiu Antohi (22 de ani), masterand in domeniul eBusiness la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj, unul dintre tinerii romani care au facut o aplicatie pentru cel mai recent gadget Apple, iPad, sustine ca un site trebuie sa aibe impact in domeniul online, iar pentru ca asta sa se intample, acesta trebuie sa fie de calitate.
"Trebuie investit mai mult de 300 de euro. Cu aceasta suma abia daca platesti pe cineva sa faca 2-3 pagini. Dupa aceasta, trebuie platita implementarea, optimizarea, promovarea si mentenanta siteului respectiv. Astfel se ajunge la un pret mult mai mare, dar o calitate net superioara", sustine Antohi. El a adaugat ca pretul unui site de prezentare porneste de la 400-500 de euro, in timp ce al unui magazin online poate incepe de la 1.500-2.000 de euro.
Dezvoltarea unui site depinde foarte mult de specificul acestuia