Ford Romania a cerut reanalizarea unor clauze din contractul de privatizare al Automobile Craiova, din 2007, insa afirma ca angajamentele privind investitiile in fabrica de autovehicule raman neschimbate.
Ford a preluat in urma cu trei ani pachetul majoritar al Automobile Craiova pentru suma de 57 mil. euro, iar in urma analizei tranzactiei Comisia Europeana a decis ca Romania a acordat un ajutor de stat ilegal in suma de 27,5 mil. euro in schimbul respectarii unor parametri ai investitiei, referitor la crearea de noi locuri de munca si de nivelul productiei.
Comisia a aprobat un ajutor de stat de 143 mil. euro pentru un proiect de investitii de 675 mil. euro la uzina de la Craiova si un ajutor de 57 mil. euro pentru formarea profesionala a angajatilor, iar ulterior statul roman a acordat o garantie in valoare de 320 mil. euro din imprumutul de 400 mil. euro contractat de Ford de la BEI, pentru investitii la Craiova.
Potrivit presedintelui AVAS, Aurelian Popa, citat de Mediafax, solicitarea Ford se refera la simplificarea prevederilor contractului de privatizare prin care activele conexe trebuie predate statului roman. "Ford nu vrea sa pastreze din ce a fost Automobile Craiova decat uzina, terenul din incinta, un bloc in Craiova si un activ in Constanta", a spus Popa. Pentru aceasta AVAS a demarat un proiect de hotarare de guvern prin care sa fie constituita o comisie interministeriala care sa desfasoare negocierile cu producatorul auto.
Ford Romania nu a dat detalii cu privire la aspectele ce urmeaza sa fie renegociate si a emis o pozitie similara cu cea facuta publica la inaugurarea sectiei de vopsitorie a uzinei auto, la finalul lunii trecute.
"Angajamentul pe care Ford si l-a asumat fata de Craiova si Romania ramane neschimbat. Astfel, planul nostru este acela de a indeplini angajamentele asumate in privinta locurilor de munca, a inv