Grupul german Metro, prezent pe piata Romaneasca cu Metro Cash & Carry, cel mai mare jucator din comert, hipermarketurile Real si Metro Punct, nou format de comert, a investit peste un miliard de euro in cei aproape 14 ani de la intrarea pe piata locala.
Germanii au reusit depaseasca pragul de un miliard de euro investiti pe piata locala, dupa ce in doar o saptamana au inaugurat un magazin Real in zona Policolor din Capitala, urmat de primul magazin Metro Punct, din Satu Mare, locatie adresata exclusiv micilor comercianti, si de magazinul Metro Cash&Carry, aflat tot in zona Policolor.
Investiile totale in deschiderea celor trei unitati se ridica la 38,8-43,8 mil. euro, potrivit datelor furnizate de reprezentantii celor Metro. Cea mai mare suma, respectiv 22,8 mil. euro, a fost alocata in hipermaketul Real, in vreme ce Metro Punct a necesitat o investitie de doar un milion de euro.
Grupul german are 51 de magazine in Romania, din care 25 de Metro Cash&Carry, 25 de hipermarketuri Real si o unitate Metro Punct. Investitiile pe care le-a alocat grupul in dezvoltarea retelei Real se ridica la 555 mil. euro, cu peste 50 mil. euro mai mult decat investitiile totale in extinderea Metro Cash & Carry.
In perioada 2006-2009 grupul a incetit ritmul de expansiune al Metro Cash & Carry, dar a mizat pe extinderea lantului de hipermarketuri. Anul trecut, Metro nu a inaugurat nicio unitate de tipul cash & carry, dar a deschis patru magazine Real.
Ultimul magazin Metro Cash & Carry din Romania, si singurul care va fi inaugurat astazi, a fost deschis astazi in zona Policolor, in urma unei investitii de 15-20 mil. euro.
Magazinul are o suprafata de vanzare de 8.300 de metri patrati si numara 251 de salariati.
Germanii ar putea sa mai investeasca anul aceasta, dar in deschiderea de magazine de mici dimensiuni, de tipul Metro Punct.
“Avem