Când anul trecut, la Cannes, filmul unui coreean celebru lua premiul juriului, mirarea a fost aproape la fel de mare ca pentru cel de interpretare al lui Charlotte Gainsbourg pentru „Anticristul". E limpede că odată în plus îşi băgase „dânsul" coada... Dacă doar citeşti subiectul şi nu ştii nimic despre realizator eşti tentat să crezi că a înnebunit toată lumea. Ce poate fi mai caraghios şi primitiv, ba şi o impietate, decât un preot care ajunge vampir? Şi, în plus se mai întâmplă şi în Asia. Park Chan-Wook este un regizor sud-coreean, cult, de neuitat pentru foarte violentele sale pelicule „Sympathy for Mister Vengeance", „Old Boy" ori „Lady Vengeance", la care însă a lucrat temeinic, şi a fost urmărit cu mare entuziasm inclusiv de publicul românesc, prin festivaluri. De data aceasta, distribuitorul corsican, Antoine Banianinchi, a riscat aducerea lui pe marile ecrane. În cadrul festivalului B-EST a avut loc o vizionare, care teoretic ar fi trebuit să fie un fel de testare a publicului. Numai că acesta a venit la Cinema Scala cu mentalitatea de mall. Pe scurt, hăhăieli nelalocul lor, o dovadă că era nepregătit. Sigur că poate părea surprinzător ca de data aceasta toată imaginaţia debordantă a realizatorului, concentrată pe bizarerii, să se oprească la un subiect care parcă nu vrea să demonstreze decât un singur lucru: moroii sunt fără frontiere.
Ca să facă istoria mai interesantă, cel care co-semnează scenariul alături de Chung Seo-Kyung a inventat o întreagă poveste cu o boală mortală, care n-ar putea fi combătută decât cu un vaccin, pentru care va fi cobai voluntar personajul nostru. Brusc îşi schimbă, însă complet comportamentul şi, e clar, s-a întâmplat ceva cu preotul interpretat de Song Kang-Huo, pe care cei cu ochiul format, îl vor distinge destul de uşor, ba chiar îşi vor aminti că a jucat şi în „Host", un alt film de groază ajuns pe ecranele n