Doua dintre cele mai mari companii emitente de tichete valorice, Accor Services si Cheque Dejeuner, sustin ca anul acesta incasarile din emiterea tichetelor de vacanta vor ramane la nivelul celor de anul trecut, 5 mil. euro, pe fondul conditiilor din piata.
Lansat in Romania in primavara anului 2009, proiectul tichetelor de vacanta, propus de ministrul turismului si al dezvoltarii regionale Elena Udrea, a cunoscut un debut lent, in principal din cauza contextului economic dificil, in care majoritatea companiilor nu au alocat resurse financiare pentru oferirea de tichete de vacanta salariatilor.
Astfel ca la un an de la lansarea tichetelor de vacanta, aproape 20.000 de angajati au primit acest produs, volumul de emisie fiind estimat la 5 milioane de euro anul trecut, potrivit datelor furnizate de emitentii de tichete si calculelor ZF. Altfel spus, doar unul din cinci salariati estimati de Guvern anul trecut a primit tichete de vacanta.
"Asteptam anul acesta incasari de 2 milioane de euro din emiterea de tichete de vacanta, nivel similar cu cel de anul trecut", a declarat Phillipe Blecon, directorul general al Accor Services, cea mai mare companie emitenta de tichete valorice, care a mai adaugat ca pe termen mediu si lung tichetele de vacanta au un potential important de crestere.
Elena Udrea, ministrul turismului si al dezvoltarii regionale, declara la aprobarea proiectului tichetelor de vacanta ca aceasta masura va sprijini dezvoltarea turismului national, dar si activitatea intreprinderilor mici si mijlocii cu activitate din turism.
Primii trei jucatori de pe piata tichetelor valorice, Accor Services, Sodexo si Cheque Dejeuner, care controleaza 95% din aceasta piata, au emis anul trecut tichete de vacanta in valoare de 4,3 milioane de euro.
"Dupa calculele noastre, aproape 7.000 de salariati au beneficiat de acest produs emis de co