Cluburile de noapte din Capitală învârt anual peste o sută de milioane de euro. Sunt cifre informale, întrucât este vorba de un business în care raportările oficiale sunt aproape irelevante. Pentru că, pe cât de strălucitoare sunt aceste afaceri, pe atât sunt de opace. Aproape fiecare proprietar de club are acţiuni la alte câteva firme. În plus, are şi prieteni care deţin alte câteva firme, iar ca să-ţi dai seama pe care exact dintre acestea se rulează banii clubului este a
Cluburile de noapte din Capitală învârt anual peste o sută de milioane de euro. Sunt cifre informale, întrucât este vorba de un business în care raportările oficiale sunt aproape irelevante. Pentru că, pe cât de strălucitoare sunt aceste afaceri, pe atât sunt de opace.
Aproape fiecare proprietar de club are acţiuni la alte câteva firme. În plus, are şi prieteni care deţin alte câteva firme, iar ca să-ţi dai seama pe care exact dintre acestea se rulează banii clubului este aproape imposibil. Sarcina este un calvar chiar şi pentru autorităţi, care se dovedesc adesea ineficiente în a le controla. Sau, nu mai este niciun secret, ar putea fi eficiente, dar preferă să închidă ochii.
Ca să poţi conduce un asemenea business, trebuie să ai relaţii cât cuprinde, să fii dispus să pierzi noapte după noapte, să ştii când, cui şi cât să dai şpagă. Şi să nu te laşi niciodată pe tânjală, altfel chiar şi clienţii pe care îi considerai ai casei te vor părăsi pentru un club mai nou şi mai cool. Este, de pildă, motivul pentru care unul dintre cluburile cele mai populare (şi, totodată, controversate) ale Capitalei, Bamboo, a investit anul trecut un milion de euro în reamenajarea localului.
Rezultatele sunt pe măsură, iar cluburile de succes au înregistrat în ultimii cinci ani creşteri la care companiile din alte sectoare nici nu pot visa. Cel mai bun exemplu este cel al clubului Fratelli, a