Google, care detine cel mai popular motor de cautare din lume, ramane si in acest an cel mai valoros brand din lume, evaluat la 114 miliarde de dolari, potrivit unui clasament al companiei Millward Brown Optimor, care cuantifica in valoare monetara opinia consumatorilor despre branduri.
De altfel, primele patru locuri din top sunt ocupate de giganti din industria IT. Google este urmat de furnizorul american de servicii si produse IT International Business Machines (IBM), care are o valoare de 86 de miliarde de dolari, cu o crestere de 30% fata de 2009, de Apple, dezvoltatorul telefoanelor iPhone (83 de miliarde de dolari, in crestere cu 32%) si de Microsoft, cel mai mare producator de software din lume (76 de miliarde de dolari, aflat in stagnare).
Potrivit raportului Millward Brown Optimor, aflat la a cincea editie, valoarea celor mai puternice 100 de branduri din lume a crescut cu 4% in ultimele 12 luni, la peste 2.000 de miliarde de dolari. Cei care au lucrat la acest raport sustin ca in acest an brandurile puternice si-au dovedit rezistenta sporita la efectele recesiunii, iar companiile care au redus anul trecut bugetele de marketing in contextul crizei si-au dat seama ulterior de importanta sustinerii propriului brand si a castigarii loialitatii clientilor in perioade de recesiune, majorand sumele alocate acestor scopuri.
Top 10 este inchis de Coca-Cola (68 de miliarde de dolari, o crestere de 1%), McDonald's (66 de miliarde de dolari, o scadere de 1%), Marlboro (57 de miliarde de dolari, +15%), China Mobile (52 de miliarde de dolari, -14%), General Electric (45 de miliarde de dolari, -25%), respectiv Vodafone (44 de miliarde de dolari, -17%). Cea mai puternica crestere a valorii brandului a fost obtinuta de grupul sud-coreean Samsung aflat pe locul 68, cu o valoare de 11 miliarde de dolari, un plus de 80% fata de anul trecut. Cel mai accentu