Bancherii incearca din nou sa-i faca pe romani sa prinda gustul economisirii pe termen lung, lansand oferte de depozite pe doi sau trei ani cu dobanzi ceva mai mari decat in ofertele pentru produsele cele mai cautate pe una-trei luni. Pe pietele din Vest acest tip de depozite este foarte popular, dar in Romania nu a prins pana acum data fiind preferinta clientilor pentru produse foarte lichide in contextul volatilitatii mari a dobanzilor si a cursului leu/euro.
De exemplu, BCR incearca sa vanda un depozit promotional pe 24 de luni cu o dobanda de 7,5% pe an la lei si 3,5% pe an la euro, cu trei sferturi de punct procentual mai mare decat in cazul depozitelor standard cu scadenta de pana la un an. Daca depozitul este lichidat inainte de scadenta, dobanda scade la 2,5% pe an la lei si respectiv la 1% pe an la euro, calculata pentru perioada dintre depunerea si retragerea banilor.
"Avem acest produs in cadrul unei campanii promotionale care dureaza doua luni. Consideram ca rezultatele sunt pozitive, depozitele pe doi ani fiind preferate de clientii care dispun de sume mai mari de bani si care inteleg trendul descrescator al dobanzilor", a declarat Sorin Mititelu, director dezvoltare afaceri si produse retail la BCR. Campania se deruleaza pana pe 1 iunie.
Pe piata, dobanda medie la depozitele in lei a coborat in prezent la aproximativ 7% pe an, la jumatate fata de aceeasi perioada a anului trecut, existand asteptari pentru reducerea in continuare a bonificatiilor.
Astfel, BRD are in oferta un depozit in valuta pe trei ani cu dobanda ascendenta: dobanda se modifica semestrial si urca de la 2,5% la 4% pe an la lei si de la 3% la 4% pe an la euro.
"Ponderea depozitelor pe doi ani ramane insa scazuta pentru ca marea masa a clientilor prefera depozite pe termen scurt. Plasamentele pe termen scurt sunt insa de cele mai multe ori prelungite", a mai