PRIM AJUTOR. Mai multe echipaje de politie, salvare si pompieri erau pregatite sa intervinaGelu Frunza se poate considera unul dintre cei mai norocosi piloti din Romania. Aflat la mansa unui avion Zephir 2000, el a fost nevoit sa tina aparatul in aer pret de doua ore, pentru a consuma combustibilul si a putea executa aterizarea fortata. "Am aterizat cu bine, ma bucur ca nu a fost un accident, ci un incident. Aici nu aveam voie sa gresesc", ne-a spus Gelu Frunza, la scurt timp dupa ce a aterizat. El a mai avut un astfel de incident deasupra Carpatilor, cand i s-a oprit motorul.
Ieri, Frunza a rupt roata avionului in timp ce-l instruia pe cursantul sau sa faca manevre tip "touch and go", adica sa coboare pana aproape de sol, apoi sa ridice aparatul spre cer.
Cine este Gelu Frunza?
Gelu Vasile Frunza este fizician, informatician si instructor de zbor. El a absolvit Academia Romana de Aviatie in 2005 si este presedintele unei companii care antreneaza piloti pentru aparate usoare de zbor.
Zboara cu 265 km/h
Avionul Zephir este dintre cele mai usoare aparate de zbor, intrucat e realizat din fibra de carbon si placi de lem stratificat. Are o lungime de 6,2 m, cu o avergura a aripilor de 9,6 m. Gol, cantareste 270-280 kg. Viteza de croaziera este de 180 km/h.
PRIM AJUTOR. Mai multe echipaje de politie, salvare si pompieri erau pregatite sa intervinaGelu Frunza se poate considera unul dintre cei mai norocosi piloti din Romania. Aflat la mansa unui avion Zephir 2000, el a fost nevoit sa tina aparatul in aer pret de doua ore, pentru a consuma combustibilul si a putea executa aterizarea fortata. "Am aterizat cu bine, ma bucur ca nu a fost un accident, ci un incident. Aici nu aveam voie sa gresesc", ne-a spus Gelu Frunza, la scurt timp dupa ce a aterizat. El a mai avut un astfel de incident deasupra Carpatilo