Braşoveanul este unul dintre cei doi bărbaţi care au lucrat aproape două luni la realizarea accesului pe Masivul Piatra Mare.
În 1984, Aurelian Drăguşin lucra la Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri. În acel an Consiliul Judeţean a decis să înlocuiască treptele din lemn, de la „7 Scări", cu unele metalice. „Cele de lemn au fost făcute de vestitul profesor Carl Lehmann, dar din cauza apei putrezeau foarte repede şi erau periculoase", îşi aminteşte bărbatul, care acum locuieşte în Prejmer. Întreaga execuţie a scărilor a fost făcută de angajaţii Direcţiei de Drumuri.
Noi le-am tăiat, am îndoit profilul, le-am transportat şi le-am instalat. Prinderea podeţelor a fost făcută mecanic, cu şuruburi, abia apoi le-am transportat cu chiu cu vai acolo. Am făcut totul de la A la Z. A durat patru zile până am reuşit să ducem totul la faţa locului, cu un tractor cu remorcă. Scândurile ne-au fost cărate de la mașină, până la bază, de niște copii din Tulcea, aflați în tabără la Dâmbu Morii", mai spune braşoveanul.
Cazare la cort
Încă din prima zi, masă şi casă le-au fost un cort în care au stat până la finalul lucrării. „Am stat în chingi zile întregi. Ne-am făcut drumul de acces din aproape în aproape. Am lucrat cu un aparat de sudură autogen pentru că la acea vreme nu existau aparate electrice. La fața locului am sudat balustradele și ancorele. O lună și jumătate am stat în permanență acolo și ne trimitea inginerul șef mașina cu mâncare", își mai amintește Puiu, cum îi spun toți cei care îl cunosc.
Numai un tub de oxigen, pe care brașoveanul și colegul său, Branch Werner, l-au cărat la fiecare nivel al canionului, cântărea peste 100 de kilograme. „Frânghiile se puteau rupe oricând. Riscul era mare, iar diferența de nivel de la bază, până la ultima scară, este de peste 80 de metri", spune omul
Cele „Șapte scări" au devenit opt
Lucrul la tr