Glonţul fiscalizării a trecut pe la urechea agricultorilor, spun unii. Nici măcar n-a fost tras, afirmă alţii. Totuşi, până când va mai putea ANAF să le ocolească pe cele 2,7 milioane de fermieri? Nu trebuie să se înregistreze ca persoană fizică autorizată (PFA) sau ca societate comercială – vechile certificate de producător le sunt suficiente agricultorilor pentru a-şi vinde, în continuare, produsele în pieţe sau târguri „până la adânci bătrâneţi“
Glonţul fiscalizării a trecut pe la urechea agricultorilor, spun unii. Nici măcar n-a fost tras, afirmă alţii. Totuşi, până când va mai putea ANAF să le ocolească pe cele 2,7 milioane de fermieri?
Nu trebuie să se înregistreze ca persoană fizică autorizată (PFA) sau ca societate comercială – vechile certificate de producător le sunt suficiente agricultorilor pentru a-şi vinde, în continuare, produsele în pieţe sau târguri „până la adânci bătrâneţi“. Nici fermierii care lucrează pe PFA nu sunt obligaţi să aibă casă de marcat şi să emită bonuri fiscale ori facturi. Singura schimbare pe care a adus-o luna aprilie în domeniul agriculturii este, susţine Adrian Rădulescu, secretar de stat în Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), că persoanele fizice autorizate în domeniul agricol, care erau până acum înregistrate la primării, trebuie să fie luate în evidenţă la Registrul Comerţului.
Operaţiunea costă cam 400 de lei şi durează câteva zile, în cazul în care toate actele necesare sunt depuse la dosar. Problema este că, până la reglementarea situaţiei, vechile PFA înregistrate la primării nu mai au dreptul să vândă produse agricole în pieţe sau către diverşi beneficiari (magazine, restaurante, fabrici de conserve etc.).
Agricultori vs ministru
Fermierii nu par prea mulţumiţi de explicaţiile oficialilor. Preşedintele federaţiei sindicale „Agrostar“, Nicolae Ştefan, susţine că actul norm