Afacerile diviziei locale ale Procter&Gamble au scăzut cu 20% anul trecut la 1,56 mld. lei
Profitul companiei a scăzut în 2009 cu 24%, la 70 de milioane de lei
Grupul se arată mulţumit de rezultate în contextul unui climat economic ostil
În 2009, afacerile celor patru divizii ale grupului Procter&Gamble în România au însumat 1,56 miliarde de lei (368 milioane de euro), ce indică o scădere de 20% faţă de cifra de afaceri înregistrată în 2008. Totodată, profitul net al companiei s-a redus cu aproape 24%, la 66,9 milioane lei, se arată în raportul financiar aferent anului trecut dat publicităţii de gigantul american. În 2008, cele patru firme au cumulat afaceri de 1,96 miliarde de lei şi un profit net de 87,54 milioane de lei. "Anul calendaristic 2009 a reprezentat un alt an cu rezultate solide pentru activitatea Procter & Gamble din România. Rezultatele financiare ale P&G în România, în anul 2009, au confirmat atingerea unui stadiu de "maturitate" pe piaţă în 2008, moment ce fusese precedat de o evoluţie ascendentă constantă, în anii anteriori", se arată într-un comunicat al Procter&Gamble România, citat de Mediafax. Din cele patru divizii ale grupului în România, două dintre acestea, respectiv Procter&Gamble Distribution şi Detergenţi, au raportat creşterea afacerilor în 2009, iar celelalte două, Marketing şi Materials Management, au avut încasări în scădere.
"Marketing"-ul, oaia neagră a grupului în România
În cazul Procter&Gamble Marketing România, cifra de afaceri a înregistrat o scădere drastică, de peste trei ori, la 118,3 milioane lei, de la 449,6 milioane lei, iar profitul brut s-a redus de peste şase ori ajungând la 12,58 milioane lei comparativ cu 81,37 milioane lei în 2008. Profitul net al acestei companii a coborât de asemenea de peste şase ori, la 10,4 milioane lei, de la 68,47 milioane lei.
Procter&Gamb