Compania americana Procter & Gamble, producatorul unor branduri precum Ariel, Pampers sau Gillette, a raportat afaceri de 280 mil. euro (1.186 mil. lei) pe anul trecut pe divizia de distributie din Romania, in scadere cu 11% fata de 2008.
Acesta este al doilea declin anual al vanzarilor raportat de P&G la nivel local, reprezentantii producatorului punand acest lucru pe lipsa de dinamism a consumului pe piata din Romania.
"Rezultatele financiare pe 2009 ale celor 4 entitati juridice detinute de P&G in Romania au confirmat inca o data atingerea unui stadiu de ma turitate pe piata, observat in anul precedent", au declarat oficialii Procter & Gamble.
Cea mai mare companie detinuta de gigantul american la nivel local, Procter & Gamble Distribution, a avut anul trecut afaceri in stagnare in moneda locala, insa si-a majorat profitul cu 15% fata de 2008, pana la 26,8 mil. lei (6,3 mil. euro). Cu toate acestea, rata profitabilitatii raportata la cifra de afaceri a ramas in ultimii 3 ani la un nivel redus, de circa 2%.
"Evolutia rezultatelor financiare din ultimii ani reflecta atingerea unui stadiu de maturizare a pietei incepand cu a doua jumatate a anului 2007. Dinamica acestora din perioada 2006-2007 a reflectat si o ajustare a preturilor de achizitie intragrup, proces care a continuat si in perioada ul terioara", au precizat reprezentantii P&G.
Cifra de afaceri a Procter & Gamble Distribution reprezinta vanzarile realizate la nivel local de producatorul american.
Profit de 1,8 mil. euro la fabrica de detergenti
De partea cealalta, compania care opereaza fabrica de detergenti a P&G din Romania, Detergenti SA, cu sediul in Timisoara, a avut anul trecut afaceri de 18,6 mil. euro (78,7 mil. lei), in crestere cu 60% fata de 2008, si un profit net de aproape 1,8 mil. euro - de peste trei ori mai mare decat in perioada anterioara. @