Mult asteptatul model Duster este un automobil complet si matur, care ne-a surprins cu excelentele sale abilitati pe drumurile dificile de macadam, dar si in off-road.
De asta m-am convins in indepartatul Maroc, acolo unde cei de la Dacia au organizat recent primul test international de presa cu Duster, primul SUV din istoria marcii autohtone, un model pe care multi dintre noi l-am asteptat cu sufletul la gura.
Maroc este a doua tara a celor de la Dacia, marturie stand nenumaratele modele Logan si Sandero produse la uzina de la Casablanca pe care le-am vazut pe sosele. Noul Duster a starnit in mod firesc curiozitatea marocanilor, insa succesul de care deja se bucura SUV-ul romanesc nu cunoaste limite in Europa, dovada numarul impresionant de comenzi primite pana acum.
In Franta, spre exemplu, numarul comenzilor pentru Dacia Duster primite in luna aprilie a fost de peste 10.000 de unitati. Firesc, am spune noi, pentru ca vorbim despre o masina care se adreseaza marii majoritati, nu acelei categorii de oameni care isi doresc un model care sa bata inspre segmentul SUV-urilor de lux.
Pentru inceput, gazdele noastre ne-au pus la dispozitie versiunea 4x2 echipata cu motorul diesel de 1.5 litri dCi si 85 de cai-putere. Puterea de varf este oferita la 3.750 de rotatii pe minut, in timp ce cuplul de 200 de Nm incepe sa se faca resimtit de la 1.900 "ture". Acest moment maxim se dovedeste a fi suficient pentru efectuarea unei depasiri, dar si pentru a-i oferi lui Duster un comportament dinamic.
In cartea tehnica, Duster 1.5 dCi/85 CP promite un consum de doar 5,7 litri/100 km in regim urban, in timp ce in afara orasului ratia celor 85 de cai anuntata de Dacia este de numai 4,9 litri la "suta".
In timpul testului din Maroc, Duster-ul nostru a papat 6,3 litri/100 km in conditiile in care a fost su