Măsura, care ar putea fi introdusă de luna viitoare, va aduce economii la serviciile de ambulanţă de minimum 5 - 6 mld. lei anual
Tarifele pe care unităţile sanitare şi serviciile de ambulanţă sunt obligate să le achite în prezent pentru obţinerea avizelor de utilizare a dispozitivelor medicale vor fi eliminate, conform unui proiect de Ordin al ministrului Sănătăţii care modifică Ordinul 1369/30 octombrie 2009 postat de ieri pe site-ul instituţiei.
Conform Ordinului 1369/2009 toate unităţile sanitare publice, serviciile de ambulanţă judeţene şi serviciul de ambulanţă Bucureşti - Ilfov, precum şi echpajele serviciilor mobile de urgenţă, reanimare, descarcerare - SMURD trebuie să plătească Oficiului Tehnic de Dispozitive Medicale o serie de taxe pentru obţinerea avizului de punere în funcţiune a dispozitivelor medicale utilizate sau pentru obţinerea buletinelor de verificare periodică a acestora.
"Având în vedere situaţia dificilă cu care ne confruntăm în acest an, încercăm să eficientizăm activitatea în unităţile sanitare şi serviciile de ambulanţă şi să reorganizăm circuitul financiar. După ce am stopat măsura aberantă prin care unităţile sanitare erau nevoite să plăteasca ambulanţelor pentru transportul pacienţilor de la un pavilion la altul, acum intenţionăm să scutim spitalele de la plata acestor tarife nejustificate", a declarat Cseke Attila, ministrul de resort, precizând că măsura nu va afecta activitatea OTDM sau calitatea verificărilor realizate de către această instituţie, deoarece începând din acest an, unitatea nu mai este nevoită să funcţioneze din venituri proprii, fiind finanţată de la bugetul de stat.
"Ministerul Sănătăţii estimează că măsura pe care doreşte să o introducă începând cu luna viitoare ar însemna economii la serviciile de ambulanţă de cel puţin 5 - 6 miliarde lei anual, iar pentru spitale cel puţin dublul a