Preţul ţiteiului Ural şi controlul cheltuielilor a influenţat rezultatele companiei
Vânzările din primele trei luni ale acestui an au fost, însă, mai slabe decât cele din T4 2009
Primul trimestru al acestui an a adus grupului OMV Petrom o creştere de 2% a vânzărilor, faţă de intervalul similar din 2009, în timp ce profitul a înregistrat un salt de 2,4 ori peste nivelul de anul trecut, influenţat şi de managementul costurilor. Astfel grupul OMV Petrom a înregistrat în primele trei lui vânzări de 3,934 mld. lei (956 mil.euro) şi un profit net de 807,4 mil. lei (196 mil. euro), sumă de 2,4 ori mai mare faţă de câştigul din aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit rezultatelor întocmite după standardele IFRS, şi făcute publice de companie. În primul trimestru din 2009, Petrom a avut vânzări de 3,87 miliarde lei şi un profit net 325,5 milioane lei.
În cele trei luni precedente acestui interval, grupul a avut pierderi de 131 milioane lei, dar vânzările au însumat 4,223 miliarde lei, fiind cu 7% mai mari faţă de valoarea din primul trimestru al anului curent. "Rezultatele au fost influenţate pozitiv de mediul favorabil al preţului la ţiţei şi de managementul optimizat al costurilor, datorită creşterii preţului la ţiţeiul Ural cu 72% faţă de primul trimestru din 2009", se arată într-un comunicat al OMV Petrom. Compania a menţionat că recesiunea economică s-a reflectat în rezultatele operaţionale, iar producţia de hidrocarburi a scăzut cu 4% faţă de primul trimestru din anul precedent.
EBIT a crescut de 5 ori faţă de ultimele trei luni din 2009
În primele trei luni din 2010, Petrom a avut un profit înainte de dobânzi şi impozite (EBIT) de 947,1 milioane lei, de 2,8 ori mai mare faţă de valoarea din perioada similară din anul precedent, de 330,5 milioane lei. Raportat la EBIT înregistrat în ultimul trimestru din exerciţiul financiar anteri