Cotidianul editat de Adevărul Holding a urcat pe primul loc între ziarele generaliste quality în ceea ce priveşte audienţa. De un an şi jumătate, publicaţia domină autoritar şi criteriul vânzărilor. „Adevărul“ a fost citit de 642.000 de persoane în perioada ianuarie 2009 - ianuarie 2010, devansând cotidianul „Jurnalul Naţional“, conform SNA.
Ultimele date publicate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA) arată că cele mai multe dintre ziarele cotidiene de calitate au pierdut cititori. Singura publicaţie quality a cărei audienţă a crescut este „Adevărul".
În perioada ianuarie 2009 - ianuarie 2010, cotidianul editat de trustul Adevărul a fost citit de 642.000 de persoane pe ediţie, cu 52.000 mai multe decât în intervalul octombrie 2008 - octombrie 2009. În aceeaşi perioadă, „Jurnalul Naţional" a pierdut 70.000 de cititori, ajungând la 626.000 de persoane.
„Jurnalul Naţional", doborât
Astfel, „Adevărul" a depăşit audienţa ziarului „Jurnalul Naţional" după ce acesta a deţinut supremaţia aproape şapte ani. În 2004, măsurătorile SNA arătau creşterea semnificativă a numărului de cititori ai „Jurnalul Naţional". Audienţa publicaţiei crescuse de la 288.000 de cititori pe ediţie, în ianuarie 2003 - ianuarie 2004, la 777.000 de persoane, în aprilie 2003 - aprilie 2004.
La momentul respectiv, „Jurnalul Naţional" trecea de pe poziţia a patra (după „Evenimentul zilei", „Adevărul" şi „România liberă") pe primul loc în topul audienţelor, în timp ce „Adevărul" era al treilea în clasamentul celor mai citite ziare de calitate.
Începând cu valul de măsurători aprilie 2007 - aprilie 2008, audienţa „Adevărul" a crescut constant până în prezent. Potrivit ultimelor măsurători, „Adevărul" este lider absolut al publicaţiilor din segmentul quality, fiind cel mai citit ziar. „Adevărul" este şi cel mai vândut ziar din această categorie, din noiembrie 2008,