Publicul a ovaţionat viziunea modernă a regizorului Mihai Măniuţiu, care satirizează decăderea societăţii de consum în „Aici, la porţile beznei“, după Euripide. Ieşenii au avut ocazia să urmărească, sâmbătă seară, un spectacol, după tragedia antică „Hecuba“, cu efecte vizuale puternice şi o desfăşurare de forţe ieşită din comun.
FOTO Mihai Măniuţiu: „Sunt la vârsta când pot vorbi despre dispariţie“
Cei prezenţi sâmbătă seară la premiera spectacolului „Aici, la porţile beznei" de la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri" din Iaşi au privit, timp de o oră şi 40 de minute, cum a gândit şi simţit regizorul Mihai Măniuţiu degradarea societăţii contemporane.
Personajele antice, împărţite în două tabere adverse, captivele troiene şi corifeii aheilor, au parcurs toate etapele decadenţei şi au ajuns în prezent cu ajutorul tehnologiilor moderne folosite subtil de regizor. Un televizor cu plasmă, un scaun de birou, motocicletele şi chiar manelele i-au purtat pe spectatori din Grecia antică până în Iaşiul prezentului.
Accent pe trupa de actori
Spectacolul a fost montat de regizorul Mihai Măniuţiu după „Hecuba" şi alte tragedii ale lui Euripide. „E adevărat, noi n-am ieşit, în anul de graţie 2010, dintr-un război devastator de 10 ani. Şi, totuşi, ce sunt cei 45 de ani de comunism, ale căror consecinţe pustiitoare, în privinţa lipsei de rectitudine morală şi de vocaţie constructivă, le trăim astăzi la toate nivelele?", se întreabă Măniuţiu.
Citeşte şi:
Actorii care se împart între teatru şi film
În spectacol au fost distribuiţi 31 de actori de la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri". Rolul Hecubei a fost interpretat de Doina Deleanu, Liviu Manoliu l-a jucat pe Agamemnon, în timp ce lui Emil Coşeru i-a revenit rolul lui Polymestor.
„Genul acesta de spectacol mizează pe echipă, nu este spectacol de vedete, chiar dacă din