La concursul de electromobile din Ungaria, studenţii orădeni i-au surclasat pe nemţi şi pe slovaci încă din faza eliminatorie. Prototipul construit de tinerii din Oradea este acţionat cu ajutorul unor acumulatori de la şase maşini de găurit şi se deplasează cu 45 km/h.
Unii ar spune că este maşina viitorului. Prototipul prezentat de echipajul Universităţii Oradea la concursul de electromobile de la Miskolc (Ungaria) pare ciudat: un schelet metalic pe roţi acţionat de acumulatorii unor bormaşini. Cu toate acestea, a făcut furori printre participanţii la competiţie.
„Prototipul este acţionat cu curent continuu. Ideea concursului a fost să se găsească soluţii ca să putem circula cu şase maşini de găurit de 18 volţi, 1,5 amperi pe oră, să se poată deplasa o persoană în condiţii de concurs", a spus Traian Buidoş, profesor de Universitatea Oradea.
Construirea electromobilului nu a fost o treabă uşoară. A presupus multă muncă şi răbdare. „De trei luni lucrăm la acest proiect. Am stat zile în şir până noaptea târziu în atelier", a spus Olivian Sabou, unul dintre membrii echipajului.
În urmă cu trei săptămâni, în Ungaria, studenţii orădeni au ocupat locul I la manşa I, o etapă eliminatorie. „Proba a presupus demaraj pe 50 de metri şi frânare pe o distanţă de şapte metri. În plus, prototipul trebuia să se deplaseze cu viteza de 25 kilometri pe oră", a precizat Robert Kovacs, student şi membru al echipei de inventatori.
Concurs fără emoţii
Studenţii români s-au calificat în faza a doua a concursului, lăsând în urmă echipajele din Germania, sponsorizate de renumitul constructor Mercedes, şi pe cel din Cehia, susţinut de Skoda. Probele din concursul propriu-zis au presupus demaraj pe o distanţă de 100 metri şi parcurgerea unui circuit închis, adică 1,4 kilometri.
„Nu aveam emoţii. Testasem prototipul şi înainte de concurs şi mergea