Suntem nevoiţi să luăm aceste măsuri datorită cheltuielilor fără acoperire cu salariile şi pensiile, mai ales cele făcute în 2008, când acestea au depăşit cu mult posibilităţile ţării, a declarat premierul Emil Boc. Acesta a arătat că productivitatea muncii din sectorul de stat a avut o evoluţie descendentă, în timp ce cheltuielile cu salariile şi pensiile au avut o evoluţie ascendentă, concluzia fiind că s-a cheltuit mai mult decât s-a produs. Fondul de salarii
Suntem nevoiţi să luăm aceste măsuri datorită cheltuielilor fără acoperire cu salariile şi pensiile, mai ales cele făcute în 2008, când acestea au depăşit cu mult posibilităţile ţării, a declarat premierul Emil Boc.
Acesta a arătat că productivitatea muncii din sectorul de stat a avut o evoluţie descendentă, în timp ce cheltuielile cu salariile şi pensiile au avut o evoluţie ascendentă, concluzia fiind că s-a cheltuit mai mult decât s-a produs.
Fondul de salarii în 2004 era de 17,6 miliarde lei, în 2005 de 21,4 miliarde lei, în 2006 de 27,6 miliarde lei, în 2007 de 33,7 miliarde şi în 2008 de 45,6 miliarde lei. În 2009 am încercat să plafonăm la aproximativ acelaşi nivel, în condiţiile în care productivitatea nu a fost aceea care să susţină creşterea. La pensii, fondul a crescut de la 15,78 miliarde lei în 2004, la 17,24 miliarde lei în 2005, 18,04 miliarde lei în 2006, 22,66 miliarde lei în 2007 şi 33,19 miliarde lei în 2008 şi, ca urmare a creşterii din octombrie 2008, la 39,5 miliarde lei în 2008. Astfel, s-au produs deficite structurale, care s-au accentuat deoarece creşterile trebuiau aplicate pentru toţi anii următori, a explicat primul ministru.
Acesta a ţinut să precizeze că în cazul în care s-ar fi continuat implementarea măsurilor adoptate de guvernul anterior, România ar fi avut acum un deficit de 12%.
Boc a explicat faptul că în cazul în care Ro