În cadrul campaniei „Adevărul vine în şcoala ta“, elevii și studenţii din București au vorbit despre marile probleme din instituţiile de învăţământ româneşti și despre schimbările pe care și le-ar dori. Manualele „greu de digerat“ şi nevoia de meditaţii sunt doar două dintre problemele cu care se confruntă azi liceenii.
Reporterii „Adevărul" s‑au întâlnit la şcoală cu elevii şi profesorii din cele mai mari licee bucureştene şi de la facultăţi. Elevii au primit peste 4.000 de exemplare ale suplimentului „Educaţie şi Şcoală" şi au vorbit despre nemulţumirile pe care le au ei atât în relaţia cu dascălii, cât şi cu sistemul de învăţământ în sine.
S-au săturat de metodele clasice de predare, cu notiţele dictate la clasă şi ascultatul la tablă. Vor ore interactive, profesori cu fler, dar şi bine pregătiţi, manuale inteligibile şi teorie aplicată.
Reformele nesfârşite din sistemul educaţional i-au zăpăcit şi elevii spun că se simt ca nişte cobai. Nici profesorii nu sunt mai mulţumiţi. Unii dintre ei spun că, deşi şi-au dorit o viaţă întreagă să fie dascăli, simpla pasiune nu-i motivează suficient. Unora a ajuns chiar să le fie ruşine de meseria lor.
Manualele proaste, marea problemă
Elevii de la Colegiul Naţional „Ion Creangă" se plâng că manualele sunt prea stufoase, pline de noţiuni abstracte şi formule, dar lipsite de exemple, astfel încât nu reuşesc să facă o conexiune clară între ceea ce învaţă la şcoală şi ceea ce se întâmplă în viaţa de zi cu zi.
„De multe ori nu înţelegem nimic de la psihologie. Cerem explicaţii şi nu ni se dau din lipsă de timp, pentru că avem o singură oră pe săptămână", a precizat Andreea Dumitrescu, elevă la „Ion Creangă", filiera Filologie. Şi liceenii de la Colegiul „Gheorghe Şincai" sau de la „I.L. Caragiale" au probleme cu manualele. Conţinutul este învechit, iar limbajul este g