Pe o piaţă media zguduită de cutremure financiare, singura televiziune de business din România profită de nevoia oamenilor de a fi la curent în timp real cu informaţii din toate domeniile economice.
Dan Apostol, realizator şi redactor-şef al postului The Monney Chanel, explică pentru România Liberă cum a reuşit să facă din criza financiară un aliat.
Ce televiziuni de afară au stat ca model pentru TMC? Ce ajustări a suferit conceptul occidental pentru a se potrivi mentalităţilor economice autohtone?
D.A.: Ne-am uitat cel mai mult la CNBC Europe şi la felul în care sunt dezvoltate temele economice în cadrul programelor acestui canal. Dar ne uităm şi la alte produse similare din piaţa americană şi din cea europeană, chiar şi din unele ţări central şi est-europene unde au apărut televiziuni de business. Evident că simpla copiere a unui model nu poate funcţiona corect. Nu ar aduce valoare adăugată audienţei autohtone. De aceea, dacă ne-am inspirat în ceea ce priveşte „cadrul", conţinutul este 100% generat de viaţa economică şi de business cu impact pentru România. Este producţie proprie, având la bază ca surse de informare agenţii de presă cu reputaţie globală. Formatele, emisiunile, producţiile vin în întâmpinarea nevoilor de informare şi educare a publicului nostru ţintă.
„În 2006 piaţa «era pe val»"
Care sunt emisiunile de succes ale postului? La ce formate de emisiuni răspunde publicul românesc?
D.A.: Toţi colegii mei depun eforturi deosebite în realizarea grilei de program. Indiferent cum se numeşte o emisiune anume sau alta, echipele care le construiesc sunt formate din oameni deosebiţi. Eu cred că rar se va mai construi o redacţie de calitatea umană şi profesională a celei de la The Money Channel. O demonstrează şi stabilitatea în timp a echipei: majoritatea celor cu care am început acest proiect sunt astăzi nucleul editorial.