Ministerul Transporturilor spune ca motivele pentru care gradul de absorbtie a banilor europeni este scazut sunt auditarea cu intarzierea a Autoritatii de Management pentru Programul Operational Sectorial Transport (AMPOST), ceea ce a intarziat depunerea proiectelor, si lipsa banilor pentru cofinantare.
Ministerul Transporturilor nu a reusit sa atraga finantari de la Uniunea Europeana in perioada 2007-2008 pentru ca Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial Transport (POS T) din cadrul ministerului nu era auditata de Comisia Europeana si nu a fost trimis niciun proiect major de infrastructura, in vederea aprobarii, spun reprezentantii Ministerului Transporturilor intr-o precizare cu privire la articolul "200 de milioane de euro au intrat in conturile beneficiarilor de fonduri UE de la inceputul anului. Rata de absorbtie a crescut la 8,8%", publicat in Ziarul Financiar in data de 7 mai 2010.
In articol s-a facut mentiunea ca programul operational de transport este unul dintre programele cu cel mai scazut grad de absorbtie, de 1,9%, raportat la alocarea din ultimii patru ani.
Reprezentantii ministerului precizeaza ca POS T "se afla de fapt pe pozitia a treia (dintre cele sapte programe operationale - n.red.) la rambursari de fonduri strict europene (luand in calcul exact contributia din fondurile UE, nu si banii primiti de la bugetul de stat), cu 38,71 mil. euro. Inaintea POS T se afla POS Cresterea Competitivitatii Economice, cu 103,9 mil. euro, si Programul Operational Regional, cu 47,44 milioane euro". Romania are alocata de la UE suma de 4,5 mld. euro pana in 2013 pentru transporturi si infrastructura, in anul 2009 fiind aprobate de catre Comisia Europeana primele rambursari de fonduri, in valoare de peste 38 de milioane de euro. "La inceputul acestui an, valoarea creditelor rambursabile aflate in derulare este de