Climatul economic a forţat firmele să taie cheltuielile cu aceste produse, iar piaţa a scăzut în 2009 cu 40%
În 2009 piaţa de papetărie şi birotică a avut de suferit din cauza crizei economice care s-a transpus în piaţă ca un joc de domino, în care climatul economic dificil a fost piesa de start, afectând puternic încasările companiilor din România. La rândul ei, reducerea veniturilor, a forţat companiile să taie bugetele de cheltuieli, primele compartimente afectate fiind cele pentru consumabile. Reducerea acestor bugete a tras după sine piaţa de papetărie şi birotică în jos, odată cu ea afacerile companiilor de profil din România.
"Condiţiile economice ale anului 2009 au marcat puternic piaţa de distribuţie a produselor de birotică-papetărie, care a scăzut la 150 milioane euro în 2009, faţă de 250 de milioane euro în 2008, adică s-a contractat cu 40%. Criza economică a obligat toate companiile să îşi reducă puternic cheltuielile, iar consumul de birotică şi papetărie a fost printre primele puncte aflate de pe lista de reducere de costuri", a declarat pentru Curierul Naţional, Relu Cirjan, CEO Proffice, divizia de papetărie şi birotică a RTC Holding.
Evoluţia de până acum a pieţei indică o creştere de 2-3 procente pentru 2010
Potrivit reprezentatului RTC Proffice, piaţa a avut parte pentru prima dată de semnale pozitive, în primele trei luni ale anului înregistrându-se creştere consecutivă. "Rezultatele primelor trei luni din 2010 au însemnat, pentru prima dată de la începerea crizei, un semnal pozitiv. După ce în decembrie 2009 vânzările au atins punctul minim, primul trimestru din 2010 a însemnat 3 luni de creştere constantă a consumului", a afirmat Cirjan. Totodată oficialul Proffice a mai spus că evoluţia anterioară denotă motive de optimism. "Premisele actuale ne fac să estimăm pentru 2010 o creştere de aproximativ 2-3