Târgul Internaţional al Absolvenţilor 2010, un proiect - eveniment organizat cu scopul integrării profesionale a tinerilor absolvenţi în acest an extrem de dificil, a adus în România universităţi din ţară şi străinătate care şi-au prezentat oferta educaţională, dar şi companii care au oferit internshipuri şi poziţii entry-level pentru tineri.
Prima ediţie internatională a Târgului Absolvenţilor, organizat de Junior Achievement România, a adunat elevi de liceu, studenţi, tineri absolvenţi de universitate, care au aflat unde îşi pot continua studiile în ţară sau în străinătate, de ce diplome au nevoie pentru un acces mai uşor în universităţi, care sunt internshipurile pe timp de vară puse la dispoziţie de companiile participante, cât şi ce poziţii pentru începători au disponibile.
Tinerii participanţi au avut posibilitatea să se informeze şi să compare oferta de studii direct de la reprezentanţi ai unor colegii şi universităţi din străinătate, recunoscute internaţional, din Anglia, Belgia, Spania sau Cipru. Programe de masterat, doctorat şi cercetare, cât şi burse au fost puse la dispoziţie de Boston University din Bruxelles, Cavendish College din Londra, Hamk University of Applied Sciences din Finlanda, Hotel And Tourism Management Institute din Elveţia, IE University din Spania, Universitatea din Cipru.
Antreprenoriatul, o variantă de carieră
O secţiune distinctă a târgului a fost reprezentată de programele de antreprenoriat, ca opţiuni semnificative pentru continuarea carierei tinerilor. Programele JA „Start Business" şi „Compania Anului" au permis participanţilor trăirea unor experienţe reale de antreprenoriat, prin care au avut posibilitatea să transforme o idee de afacere într-un start-up de succes. Elevii şi studenţii au înfiinţat companii reale pentru a demonstra faptul că un bun produs sau serviciu poate transforma