Vanzarile de produse alimentare pentru copii derulate prin intermediul farmaciilor se ridica la peste 25 mil. euro anual, insa in ultimii ani acest canal a inceput sa piarda din ce in ce mai mult teren in fata marilor magazine din retail-ul modern, conform unei analize a ZF pe baza datelor MEMRB si ale principalilor jucatori din aceasta industrie.
Extinderea puternica a retelelor internationale de retail, forta de negociere si in cele mai multe dintre cazuri preturile mai reduse au adus castig de cauza marilor magazine in detrimentul farmaciilor, care au ajuns acum sa detina numai 47,7% din piata de mancare pentru copii, in conditiile in care in 2007 prin mainile farmacistilor trecea peste 56% din mancarea copiilor.
"In 2009 gama de mancare pentru copii a inregistrat in Centrofarm o scadere de 3,4%", a spus Dorin Catana, directorul general al retelei de farmacii Centrofarm. Compania opereaza o retea de aproximativ 60 de unitati, iar afacerile au sarit anul trecut de 30 mil. euro.
Categoria de mancare pentru copii a reprezentat 3% din cifra totala de afaceri, procent similar atat in 2008, cat si in 2009. Cel mai bine vandute produse sunt laptele pentru copii si cerealele.
Pe plus, chiar si intr-un an de criza
"Piata de mancare pentru copii este una foarte dinamica si a reusit sa inregistreze cresteri si in 2010, chiar daca intr-un ritm mai lent decat in 2009. Estimam o crestere a pietei in general de 7% (in volum - n.red.) in 2010 fata de 2009. De asemenea, avand in vedere contextul economic, estimam ca ritmul de consum va accelera in ultima parte a anului, incepand cu luna septembrie", a spus Dana Nacheva, marketing director Romania al Milupa SRL, Danone Baby Nutrition.
In urma cu cativa ani, grupul francez Danone a preluat producatorul olandez de baby food Numico, formandu-se doua divizii separate: Danone Baby Nut