De partea cealaltă, vânzătorii susţin că vin şi de câte şapte-opt ori la târg cu un autoturism până să reuşească să-l vândă.
Comercianţii de maşini second-hand care vin la târgul auto din cartierul Şerbăneşti spun că vânzările merg din ce în ce mai prost. Dacă anul trecut ei se duceau şi de câte două ori pe lună în Germania pentru a aduce autoturisme, acum ies din ţară şi o dată la câteva luni.
Neculai Barna este din Oneşti şi spune că să faci comerţ cu maşini nu mai e o afacere. „Am un Golf fabricat în 1994, pe care cer 1.550 de euro. Mai am unul din 2003, la 4.400 de euro. Este a cincea oară când vin la târg şi nu găsesc clienţi“, se plânge vânzătorul.
Sute de oferte
Chiar dacă preţurile sunt mici, bărbatul susţine că este dispus să şi negocieze cu clienţii. A investit în cele două maşini încă de anul trecut şi spune că, acum, tot ce vrea este să-şi recupereze banii.
„Am fost în Germania să aduc o maşină pentru mine. Am văzut că preţurile sunt bune şi am zis să mai fac un ban. De atunci însă, preţurile au scăzut de la o lună la alta, dar clienţi tot nu avem“, mai explică Neculai Barna. În situaţia lui mai sunt zeci de vânzători de autoturisme la mâna a doua. În fiecare duminică, la târgul de maşini sunt expuse peste 400 de autoturisme.
Chiar dacă sute de băcăuani intră pe poartă, cei care cumpără pot fi număraţi pe degete. „Ne uităm, studiem preţurile, marfa şi ne mai gândim. Avem maşină, dar am vrea să o dăm şi să luăm una mai bună. Nu vrem să cheltuim mai mult de 4.000 de euro“, ne-a spus băcăuanul Marian Cândea. Paradoxal, atracţiile târgului rămân tot maşinile de lux. Vizitatorii roiesc în jurul limuzinelor, al căror preţ porneşte de la 14.000 de euro şi poate ajunge şi până la 19.000 de euro.
Staţii anti-radar
Pe mulţi clienţi îi interesează ca maşinile luxoase să aibă tapiţ