Dan Muntean, directorul general al producatorului de vin Halewood, sau "Mr. five percent", dupa cum spune referinduse la procentul de actiuni pe care il detine in cadrul companiei, este de parere ca in urmatorii ani vanzarile de vin prin marile retele de comert vor ajunge la 7080% comparativ cu circa 30% in prezent si ca aceste canale vor avea un cuvant mult mai greu de spus decat au in prezent in stabilirea pretului.
"Cred ca in urmatorii doitrei ani retelele va trebui sasi asume calitatea mult mai mult decat o fac acum. Fara sa critic, pot spune ca pana la un anumit nivel avem o concurenta neloiala (din partea unor producatori precum cei de BFL bautura fermentata linistita n. red.), care este acceptata tacit de catre marile lanturi. Nu o sa mai dureze mult si optica se va schimba. Lucrurile ar sta altfel daca si consumatorul ar face o plangere. Sunt foarte optimist ca aceasta forta care a intrat in comertul romanesc de vinuri va avea o influenta benefica pe termen mediu si lung", spune Muntean intrun interviu acordat Ziarului Financiar.
El adauga faptul ca in piata trebuie sa existe si produse de 45 lei, dar trebuie sa fie niste produse "corecte".
Din biroul aflat in apropierea sediului Guvernului, Muntean intra dupa ce anterior avusese o degustare cu reprezentantii unor lanturi de supermarketuri pentru listare de produse. Cladirea, una de patrimoniu, nu a suferit modificari ale arhitecturii, insa interiorul poarta amprenta specifica unui producator de vin: mobilierul conservator si diferitele medalii amintesc de faptul ca Halewood activeaza intruna dintre cele mai vechi industrii din Romania.
Exporturile, veriga slaba
"2009 a fost dificil", recunoaste Muntean, dar adauga rapid ca desi unii clienti mici au disparut, fenomenul nu a avut amploarea la care se astepta initial, acesta fiind in opinia sa "partea plina a paharului".