Facebook l-a angajat pe fostul preşedinte al Comisiei Federale pentru Comerţ, Tim Muris, pentru a apăra practicile sale legate de confidenţialitate. Motivul acestei acţiuni este controlul în creştere la care este supusă platforma din partea Congresului american, precum şi din partea agenţiei federale de reglementare care răspunde de protecţia consumatorilor.
Potrivit Financial Times, Tim Muris a fost angajat într-un moment în care sunt examinate reclamaţiile împotriva companiei de Internet de reţele sociale, care au fost depuse de către avocaţii specializaţi pe probleme de confidenţialitate..
Cu peste 400 de milioane de utilizatori, Facebook devine tot mai influent şi tocmai din acest motiv guvernele îşi pun problema unor anumite reglementări pentru ca anumite date confidenţiale să nu fie accesibile fără ca posesorul acestora să îşi fi dat acordul în mod expres.
Săptămâna trecută, Electronic Privacy Information Center (EPI), un grup de lobby de la Washington, a solicitat investigarea recentelor schimbări efectuate de Facebook, care face publice mai multe informaţii în mod implicit şi împărtăşeşte automat mai multe informaţii cu alte website-uri.
''Aceste modificări încalcă aşteptările utilizatorilor, diminuează intimitatea lor şi contrazic reprezentările proprii Facebook", şi-au motivat demersul susţinătorii grupului.
În replică, Facebook susţine că oferă utilizatorilor mai mult control asupra vieţii private a acestora.
Pe de altă parte, Facebook se confruntă cu probleme şi în Congres. Luna trecută, legislativul american a cerut companiei să pună capăt împărtăşirii informaţiilor utilizatorilor cu website-uri ale unor terţe părţi şi să-şi raţionalizeze politica de confidenţialitate.