Un profesor din Braşov a găsit metode creative prin care elevii pot rezolva cu drag problemele de matematică. Aventuri în lumea numerelor prime, de câte ori se poate îndoi o foaie de hârtie şi cum se pot realiza diverse figuri geometrice fără compas, echer şi creion.
Acestea sunt doar câteva dintre „secretele" cu care profesorul de matematică din Braşov îi atrage pe elevi la clasă. Profesorul de matematică Ioan Folosea (56 de ani), de la Şcoala Generală nr. 5, din Braşov, foloseşte o metodă inedită de predare. Acesta apelează la matematica distractivă, realizând scenete de teatru, care îi determină pe elevi să iubească materia.
Exerciţii distractive
Cu o experienţă de peste 30 de ani în domeniu, profesorul braşovean şi-a dat seama că interesul elevilor pentru matematică este din ce în ce mai scăzut. Tocmai pentru a le atrage atenţia şi a-i introduce în lumea cifrelor, dascălul foloseşte, la clase, metode creative pentru a preda noţiunile de matematică.
„Strecor câteodată exerciţii de matematică distractivă la clasele la care predau. Copiii sunt receptivi şi am observat că astfel sunt mult mai activi la ore. Contează foarte mult să nu-i bombardăm pe elevi cu prea multe informaţii, iar din când în când să-i deconectăm de partea teoretică", spune profesorul.
De exemplu, la orele de matematică, elevii profesorului Folosea învaţă să realizeze orice figură geometrică doar prin îndoirea unei coli de hârtie.
Scenete de o oră
Lecţiile interactive ale profesorului Ioan Folosea au ca finalitate un spectacol cu probleme de matematică, de o oră, în care actori sunt chiar elevii.
Spectacolul matematic este destinat în special elevilor, dar şi părinţilor şi profesorilor acestora. „În urma spectacolului matematic, elevii vor învăţa operaţiile aritmetice, corespondenţa între numere şi puncte şi între o dreaptă infinită şi un segmen