Aproape patru din zece (38%) angajati nu sunt deloc loiali companiei in care lucreaza, pentru ca sefii lor adopta comportamente prin care fie ii demotiveaza, fie ii fac sa devina nepasatori, arata un studiu al firmei de consultanta in resurse umane Towers Perrin.
Sondajul, realizat pe un esantion de 90.000 de angajati din 18 tari, a vizat analiza unor factori-cheie care determina loialitatea angajatilor fata de locul de munca, cum ar fi: abilitatea de a participa la luarea de decizii, incurajarea din partea sefilor pentru gandire inovativa, disponibilitatea de a dezvolta abilitati prin preluarea de noi responsabilitati si interesul executivilor de top fata de angajati.
O cincime din angajati (21%) sunt intr-adevar pasionati de locul lor de munca si ar merge pana la extreme pentru angajatorul sau.
"Loialitatea angajatilor este esentiala pentru competitivitatea fiecarei companii si a fiecarei economii in parte si de aceea trebuie sa muncim mult mai mult pentru imbunatatirea acestui indicator. Ca sa facem acest lucru, trebuie sa incepem prin a admite ca adevarata problema nu e lipsa de chef, monotonia de la locul de munca, ci managerii cu «inima de piatra» care taie avantul angajatilor", a precizat Gary Hamel, consultant si profesor la London Business School, intr-un articol publicat de cotidianul american Wall Street Journal.
Hamel a facut o tipologie comportamentala a sefilor care scad din loialitatea angajatilor si a identificat trei categorii:
Seful ignorant
S-ar putea ca managerii sa nu realizeze ca majoritatea angajatilor sunt "zombii emotionale", cel putin atunci cand sunt la munca. Fie liderii corporatiilor nu au citit prea multe studii referitoare la angajati, fie au o inteligenta emotionala atat de scazuta incat sunt incapabili sa distinga intre entuziasm si plictiseala.
Seful indiferent
Manager