Cresterea numarului de utilizatori pe servicii precum televiziunea HD a ajutat insa operatorul sa-si mentina neschimbate veniturile in lei.
Locuitorii din orasele mici, care se confrunta cu o scadere accentuata a puterii de cumparare pe fondul cresterii somajului, au inceput sa taie inclusiv din cheltuielile cu servicii considerate indispensabile, precum cele de televiziune, spun oficialii UPC, companie care a pierdut in primul trimestru 31.900 de clienti pe cablul TV. Numarul doi pe piata TV a taiat in mai multe randuri tarifele, ajungand sa fie, in unele cazuri - prin cumularea unor promotii mai ieftin decat cel mai agresiv operator de pe piata, RCS&RDS. Insa unii clienti nu mai pot sustine nici un abonament lunar de 18 lei pe luna pentru cablul analogic, spune Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.
"In ceea ce priveste serviciul de televiziune analogica se observa o diminuare a bazei de clienti, determinata de conditiile economice actuale, care au condus la scaderea puterii de cumparare. Aceasta se reflecta direct in renuntarea la serviciile de televiziune analogica de catre un anumit segment al populatiei sau migrarea anumitor clienti catre operatori alternativi. Acestia ofera insa un continut mai restrans la preturi mai mici. Acest segment este si cel mai expus in conditiile in care situatia macroeconomica continua sa se deprecieze", a spus Severina Pascu.
Pe de alta parte, numarul de clienti pe televiziunea digitala a crescut fata de anul trecut cu aproape 100.000, la 245.600, iar compania a continuat sa-si majoreze baza de clienti pe serviciile de internet si televiziune prin satelit.
"Primul trimestru al anului a marcat o usoara crestere a bazei de abonamente pana la 1.643.800, de aproximativ 0,2% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Pe segmente specifice, respectiv televiziune digitala, internet si