Compozitor de muzică de teatru şi de film, membru al Corului Filarmonicii Oradea, tânărul călătoreşte des, acolo unde proiectele sale muzicale îi impun.
Ovidiu Iloc are întotdeauna în geantă un creion şi o bucată de hârtie, pe care să scrie notele muzicale, atunci când, plimbându-se, îl loveşte inspiraţia. A început să compună încă din primii ani de facultate, când a participat la StudentFest la Timişoara, în colaborare cu studenţi de la facultatea de arte vizuale. „Compun muzică vocală, instrumentală şi electronică”, spune Ovidiu, care a realizat pentru prima dată muzică de film pentru nişte colegi, în cadrul unor cursuri de intermedia.
„Au fost nişte filme scurte, experimentale, de artă. Fiecare a fost o provocare, chiar dacă am avut libertate deplină în conceperea muzicii”, povesteşte orădeanul. În 1999 a compus pentru prima oară muzică de teatru, pentru „Năpasta” lui Caragiale, jucată la Odorheiu Secuiesc. Au urmat apoi călătorii în Ungaria, unde a compus muzică pentru piesa de teatru „Don Juan”, Sibiu, Piatra Neamţ, Baia Mare şi alte localităţi. Pe lângă muzică de teatru şi de film, Ovidiu a scris compoziţia „Tatăl nostru”, care a fost interpretată de corul Filarmonicii din Oradea, anul trecut. Tot de atunci face parte din formaţia Sotto Voce, cu care a avut succes în faţa publicului orădean.
Originar din Sălaj, Ovidiu a decis să se stabilească la Oradea după terminarea studiilor. „M-am angajat la Facultatea de Muzică”, spune compozitorul, care consideră că a fi printre studenţi reprezintă un schimb energetic pozitiv. Îi face plăcere să-şi amintească pe perioada când era elev la liceul pedagogic de la Zalău.
„Aveam înclinaţie către domeniul uman. Desenam, cântam la chitară - iniţial muzică rock, scriam eseuri şi jucam în piese de teatru. Solfegiul am început să-l învăţ de unul singur”, îşi aminteşte Ovidiu, care, deşi auto