Cu toate ca numarul de abonamente la serviciile UPC a crescut cu 0,2% la 1.643.800, compania a inregistrat in continuare scaderi importante pe zona de cablu analogic, Romania fiind sucursala europeana cu cea mai mare scadere pe zona de televiziune, conform raportului financiar al Liberty Global, grupul american care detine UPC Romania, al doilea operator de televiziune pe piata locala.
Cresterea insesizabila din primul trimestru fata de perioada similara a anului trecut este influentata atat de criza economica, dar mai ales de competitia puternica, Romania alaturi de Ungaria fiind tarile cu cea mai mare concurenta in zona de video, telefonie fixa si internet, dupa cum se afirma in raportul financiar al Liberty Global, grupul american care detine UPC.
De altfel in ambele tari, principalii concurenti ai UPC sunt RCS&RDS si Deutsche Telekom (prin Romtelecom in Romania).
In primul trimestru al acestui an compania a pierdut circa 30.300 de clienti pe segmentul de televiziune fata de ultima luna din 2009, scaderea fiind cauzata de diminuarea cu 46.500 a bazei de abonati pe zona de cablu analogic. Per total, pe segmentul de televiziune compania a ajuns la 1.219.300 de abonati la finalul lui martie, dintre acestia 791.100 fiind utilizatorii de cablu analogic.
”Se observa o diminuare a bazei de clienti, determinata de conditiile economice actuale, care au condus la scaderea puterii de cumparare a consumatorilor. Aceasta se reflecta direct in renuntarea la serviciile de televiziune analogica de catre un anumit segment al populatiei sau migrarea anumitor clienti catre operatori alternativi, in special la nivel local. Acestia ofera insa un continut mai restrans la preturi mai mici. Acest segment este si cel mai expus in conditiile in care situatia macroeconomica continua sa se deprecieze”, a explicat Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania. @N_P