Romtelecom a primit două amenzi în valoare totală de 5.000 de lei pentru prelucrarea nelegală a datelor cu caracter personal ale abonaţilor săi, ce urmau să primească prin poştă o asigurare gratuită pentru locuinţă, valabilă trei luni, de la Astra Asigurări, potrivit Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), operatorul urmând să conteste în instanţă decizia instituţiei.
UPDATE
Romtelecom va contesta în instanţă decizia ANSPDCP
„Nu suntem de acord cu interpretarea dată de autoritate în acest caz şi am hotărât deja contestarea în instanţă a procesului verbal de sancţionare a companiei, urmând ca instanţa de judecată să decidă‟, au declarat oficialii companiei Romtelecom contactaţi de„Adevărul‟. În plus, Cristina Popescu, directorul de relaţii publice al operatorului spune că firma de asigurări Astra nu a avut acces la datele personale ale clienţilor Romtelecom, precum codul numeric personal (CNP). „Nu s-a dat CNP-ul clienţilor, doar numele, prenumele şi adresa acestuia, date de asemenea disponibile în orice carte de telefon‟, spune Popescu.
Potrivit companiei Romtelecom persoanele care nu erau de acord cu încheierea asigurării, trebuiau să informeze societatea de acest lucru. Altfel, poliţa devenea valabilă, iar odată cu aceasta, operatorul de telefonie urma să transmită către societatea de asigurare datele personale ale abonaţilor, pentru a-i contacta la expirarea poliţei în vederea reînnoirii. Pentru că nu a respectat legislaţia privind protecţia datelor cu caracter personal, Romtelecom a primit două amenzi în valoare de 5.000 de lei. „Romtelecom a fost sancţionată cu amendă în cuantum de 3.000 de lei pentru prelucrare nelegală a datelor, întrucât a utilizat datele fără consimţământul expres şi neechivoc al abonaţilor‟, se arată în comunicatul Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrăr