Compania poloneza Tymbark, unul dintre cei mai mari trei producatori de nectaruri de pe piata, si-a majorat vanzarile de sucuri cu 12% in primul trimestru al anului fata de aceeasi perioada din 2009. Avansul a venit pe fondul intensificarii promovarii in magazine, potrivit companiei.
Anul trecut, Tymbark Romania a avut un ritm de crestere sub 10% la nivelul volumelor de vanzari, comparativ cu 2008. Aceasta este prima companie de pe piata bauturilor non-alcoolice care raporteaza dinamica vanzarilor in 2010.
Cea mai importanta miscare a producatorului realizata in ultimul an pe piata bauturilor racoritoare a fost lansarea apei cu arome de fructe Tedi Waterrr, in luna aprilie din 2009. Tot anul trecut, Tymbark a inaugurat a doua fabrica a sa din Romania, prin finalizarea unor investitii de 30 mil. euro in aceeasi locatie de productie in care opereaza din 2001.
In acest an, compania planifica investitii de 4,5 mil. euro in inaugurarea unei unitati de procesare a fructelor si legumelor langa fabrica din Valenii de Munte.
Reprezentantii Tymbark spun ca pregatesc lansari de produse si in 2010.
"Producatorii isi vor optimiza portofoliul si vor aduce noutati pe piata romaneasca, asa cum se intampla deja pe piata externa. Cu certitudine un nou an de criza economica va consolida brandurile premium si pe cele economice si va afecta segmentul mainstream (de mijloc - n. red.)", afirma Mihaela Burtoi, Senior Brand Manager Tymbark Maspex Romania. Ea mai spune ca si in acest an promotiile in magazine sustin cel mai mult vanzarile.
"Tinand cont de contextul economic actual, consumatorul este in continuare atent la promotiile desfasurate in magazine (gratuitati, pachete promotionale) si va alege gramajele mari in detrimentul celor de tip portion pack (gramaje mici - n. red.) pentru a-si optimiza cheltuielile", mentioneaza managerul Tymbark. @N_