Noul Meriva va include în varianta de bază dotări obişnuite pentru o familială: aer condiţionat, computer de bord, geamuri electrice faţă, oglinzi electrice încălzite, frâna de mâna electrică, spaţiu depozitare consola centrală faţă, airbaguri şofer şi pasager faţă, ESP, jante de oţel de 15 inci.
Punctul de atracţie la noul Meriva sunt portierele FlexDoors, care se deschid în direcţii opuse la un unghi de aproape 90 de grade, ca la limuzinele de lux. Extraordinar este şi faptul că uşile lui Meriva se pot deschide independent, spre deosebire de modul în care a fost implementată această tehnologie de alte mărci. Asta pentru ca Opel a păstrat stâlpul median, lucru ce favorizează şi siguranţa în caz de impact. Intrarea şi ieşirea din autovehicul este astfel uşurată pentru pasagerii din spate.
Noul MPV este construit pe o platformă nouă, cu un ampatament mai mare şi un ecartament lărgit. Aceasta ar trebui să compenseze pentru înălţimea maşinii, asigurând şi o stabilitate sporită. Există 6 motorizări turbodiesel şi pe benzină, care dezvoltă între 75 şi 140CP. Va fi oferită şi o variantă ecoFLEX, special pentru cei care doresc un consum mai mic. Aceste motorizări vor fi cuplate cu transmisii manuale în 5 şi 6 rapoarte, respectiv cu o transmisie automată în 6 trepte.
Interiorul este la nivelul lui Insignia, Meriva oferind în plus 6 tipuri diferite de culori interioare şi de textile, la nivelul segmentului D. În fine, Opel Meriva pune accentul pe versatilitatea extremă. Sistemul FlexSpace permite rabatarea sau demontarea rapidă şi simplă a celui de-al treilea rând de scaune; acestea pot fi montate şi individual în spate, lăsând loc şi pentru bagaje. Sistemul FlexRail încorporează un sistem de şine ce permit ataşarea unei varietăţi de spaţii de stocare modulare, iar FlexFix permite ataşarea unor biciclete în partea posterioară a maşinii.
De altfel, Ope