FrieslandCampina Romania, producatorul brandurilor de lactate Milli si Napolact, a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 100 de milioane de euro, in scadere cu circa 20% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008, potrivit calculelor ZF pe baza informatiilor furnizate de companie.
"Cifra noastra de afaceri, de aproximativ 100 de milioane de euro, a fost puternic afectata atat de declinul pietei lactatelor cauzat de criza financiara, cat si de vanzarea in anul 2009 a activitatilor aferente inghetatei. In mod similar, profitul operational a fost mai mic decat in 2008, reflectand deopotriva eforturile noastre de a ne apara cotele de piata si vanzarile in acest mediu de afaceri advers, dar si datorita absentei activitatii de inghetata", a declarat Oana Frunzar, directorul financiar al FrieslandCampina Romania, filiala locala a gigantului olandez cu acelasi nume.
Ea nu a dezvaluit insa ce profit operational a avut FrieslandCampina Romania in 2009 si nici evolutia cotelor de piata ale principalelor branduri din portofoliul companiei. Directorul financiar a mentionat insa ca brandul Napolact a continuat sa creasca in cursul anului trecut, atat in ceea ce priveste distributia si vanzarile, cat si din punctul de vedere al cotei de piata. Astfel, Napolact a castigat teren pe segmentele de lapte batut si chefir si a devenit lider de piata pe categoria sana, potrivit companiei.
Aceasta este prima scadere a cifrei de afaceri inregistrata de producatorul brandului Milli pe plan local dupa cinci ani in care FrieslandCampina a condus in topul celor mai mari producatori locali de lactate, din punctul de vedere al cifrei de afaceri. La finalul anului 2008, filiala locala a grupului olandez realiza afaceri de 123,5 mil. euro, in crestere cu 1,3% in euro comparativ cu cifra de afaceri obtinuta in anul precedent, potrivit rezultatelor consol