Primul trenulet electric de agrement construit in Romania, cu trei vagoane, putand transporta 60 de adulti sau 84 de copii, cu o valoare de piata de 125.000 euro, a fost prezentat de reprezentantii societatii Galcar Galati, firma care construieste stivuitoare si electrostivuitoare.
Cum criza a generat lipsa de comenzi, conducerea celor de aici s-a reorientat spre tipuri noi de produse.
Trenuletul este propulsat de doua motoare electrice, pe curent trifazat alternativ, cu o putere de 16 kW, avand o baterie clasica de 80 w, la 485 amperi/ora, varianta modernizata fiind cu o baterie cu litiu.
Autonomia de deplasare este 80-100 km cu baterie clasica si 200 km la cea cu litiu, viteza fiind de 35-40 km/h. Bateria se incarca timp de patru ore, avand un dispozitiv automat de incarcare, la priza de 220 si 380 volti.
Pe bordul minilocomotivei se afla un display unde sunt afisate defectiunile care pot sa apara in timpul functionarii.
Toata documentatia pentru trenulet a fost facuta de trei angajati ai firmei, lucrul efectiv incepand in ianuarie 2009, cu o pauza de sase luni, perioada in care s-a construit o hala de deseuri periculoase.
Vehicolul de agrement va fi omologat in Italia, intrucat Registrul Auto Roman a refuzat acest lucru. Omologarea va costa in jur de 300 lei, iar din iunie trenuletul va fi scos la vanzare. S-a inceput deja lucrul la alte doua trenulete.
In etapa a doua cei de la firma constructoare vor sa treaca la fabricarea de masini de doua persoane, tot electrice, pentru tineret, pentru care detin deja un prototip.
S-a abordat varianta ecologica electrica pentru statiuni la mare sau la munte, pentru ca in perioada urmatoare se pare ca va fi interzis in statiuni accesul vehiculelor cu combustie interna, deci a trenuletelor pe benzina sau motorina, existente acum. @N_