Ministrul Transporturilor Radu Berceanu a venit azi la Cluj pentru a găsi soluții cu privire la finalizarea șoselei de centură Cluj Est, dar și pentru a discuta situația autostrăzii Transilvania. Sursa: Alex Drifter/Mediafax
“Am vrut să văd lucrurile la fața locului pentru că încercăm să găsim soluții, să alimentăm financiar tot ce mai trebuie pe aici. Din banii pe care nu prea îi avem trebuie să căutăm să punem unde trebuie pentru a pune lucrurile în regulă”, a spus ministrul Berceanu.
În discuțiile cu autoritățile județene și cu șefii de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj s-a pus accentul pe finalizarea șoselei de centură Vâlcele-Apahida, unde lucrările sunt foarte avansate, două din cele trei tronsoane fiind finalizate.
“Pe mine mă interesează centura ocolitoare. Vrem să dăm drumul la circulație în luna iulie ca să scoatem traficul greu din centrul orașului chiar dacă noi vom mai lucra la șoseaua de centură. Din păcate este un sol extraordinar de complicat și greu de ținut în mână din punct de vedere tehnic. Toată lumea se minunează ce sol este și că apele freatice apar în diferite locuri. Este o lucrare grea și scumpă și în situația financiară de acum este greu de vorbit”, a spus ministrul Transporturilor.
Până în prezent, valoarea șoselei de centură se ridică la peste 90 de milioane de euro. În plus, pentru continuarea lucrărilor la sectorul 1 unde au apărut mai multe alunecări de teren, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj a organizat o nouă licitatație pentru suma de 17 milioane de euro pentru realizarea de lucrări suplimentare ce nu au fost prevăzute în proiectul inițial.
Autostrada Transilvania fără bani
Radu Berceanu a recunoscut că nu a fost pe șantierul autostrăzii Transilvania deoarece în prezent Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale are de achitat o sumă foarte