Nimic nu poate înlocui bucuria de a petrece timp alături de familie şi de cei dragi, relevă un nou studiu care demonstrează că socializarea faţă în faţă ne face mult mai fericiţi decât comunicarea online.
„Barometrul fericirii" este o cercetare bazată pe „Indexul fericirii" realizat de compania Coca-Cola, la care participă între 500 şi 1.000 de oameni din fiecare dintre cele 16 ţări incluse în sondaj, potrivit Reuters. Printre acestea se numără România, Franţa, Italia, Spania, Marea Britanie, Bulgaria, Rusia, Africa de Sud, China şi Statele Unite ale Americii.
Aproximativ 40% din cei intervievaţi au declarat că timpul petrecut cu cei dragi după serviciu reprezintă pentru ei cel mai fericit moment al zilei, în timp ce 20% spun că s-au simţit cel mai fericiţi atunci când stăteau la masă cu familia. Pe de altă parte, doar 5% din personale incluse în sondaj au spus că îi face fericiţi comunicarea online cu prietenii, şi chiar mai puţini, 2%, că primul SMS primit le-a făcut ziua mai frumoasă.
Familia şi partenerii s-au dovedit, de departe, cele mai importante surse de fericire pentru aproape 80% din cei incluşi în cercetare, iar prietenii s-au clasat pe locul 2, cu 15%. Îmbrăţişările şi mâncarea sunt de asemenea surse de fericire pentru o treime dintre ruşi şi britanici.
„Chiar dacă trăim într-o cultură a celebrităţii, faima în sine nu pare a fi o sursă de fericire", se arată în cercetare. „Dimpotrivă, adevărata fericire depinde de legăturile stabilite cu alţi oameni, în special prin dragoste şi amabilitate."