Un sfert din veniturile operatorului aerian low-cost vin din taxele pe servicii aditionale (bagaje de cala, mancare) Compania si-a bazat strategia pe destinatiile in care muncesc romanii si nu se uita la zborurile interne, care necesita un alt model de business n Cu un grad de ocupare al avioanelor de peste 80%, compania vinde online opt din zece bilete de avion si nu a investit niciun euro intr-un birou local pentru vanzari de bilete.
Operarea de pe aeroporturile secundare si de pe cele din provincie, tintirea maselor de pasageri prin preturi reduse, perceperea de taxe aditionale pentru servicii suplimentare (mancare, bagaj de cala) si distributia online a biletelor de avion au dus compania aeriana ungara Wizz Air la o cota de piata de peste 18% anul trecut, potrivit estimarilor ZF care iau in calcul un total de 9 milioane de pasageri transportati anul trecut in Romania.
Cota de piata se refera doar la numarul de pasageri transportati si nu la valoarea veniturilor, unde, de regula, companiile de linie regulata au castiguri mai mari.
Astfel, dupa o prezenta extrem de timida pe piata in 2006, cand compania ungara transporta 17.000 de pasageri, Wizz Air a ajuns anul trecut la un trafic de 1,7 milioane de pasageri, nivel care situeaza compania in lupta pentru primul loc pe piata aeriana raportat la trafic.
Tendinta de dezvoltare a companiei aeriene ungare continua si anul acesta, cand se estimeaza ca vor fi transportati 2,1 milioane de pasageri.
"Rezultatele din primele patru luni ale anului arata ca estimarile de crestere a traficului cu 30% se vor realiza", a declarat Natasa Kazmer, directorul de comunicare al companiei Wizz Air.
Plus 33% in primele patru luni
Operatorul low-cost Wizz Air a transportat in primele patru luni ale acestui an 582.000 de pasageri, mai mult cu 33% fata de perioada similara a anului tre