Tânărul a fost pasionat de mic de maşini. Îşi aminteşte că, fiind copil, îi plăcea să demonteze maşinuţele de jucărie chinezeşti, fabricate din multe şuruburi. În urmă cu şapte ani, Ilie Anton (Toni) a renunţat la meseria de electrician pentru a se dedica tuningului auto, o muncă foarte plăcută care îl face să se simtă liber.
Ilie Anton a transformat zeci de autoturisme în adevărate bijuterii, tunate după modelele pe care hunedoreanul le-a proiectat singur. „În România nu prea ai de la cine să înveţi această meserie. Eu am fost autodidact, iar modelele proiectate le-am adunat în ultimii ani şi le adaptez pentru fiecare maşină adusă pentru a fi înfrumuseţată”, susţine tânărul.
Foloseşte fibra de sticlă
La fabricarea pieselor care urmează să fie ataşate autoturismelor, Toni foloseşte fibra de sticlă, un material despre care el spune că este ieftin şi mai uşor de modelat în comparaţie cu plasticul.
Cei mai mulţi dintre clienţii atelierului de tuning sunt tineri, care vor să îşi transforme autoturismele sport în piese de colecţie. Hunedoreanul povesteşte că mulţi dintre şoferii maşinilor tunate au o predispoziţie la a face accidente - circulă cu ele cu viteză şi încearcă să impresioneze la volan. De cele mai multe ori, şoferii teribilişti s-au întors la Toni pentru a le reface piesele maşinilor şifonate în trafic.
În viitorul apropiat, hunedoreanul va proiecta un set de modele tuning pentru Dacia Logan, pe care îşi doreşte să îl omologheze.
„Vrem să facem maşinile mai frumoase. În alte ţări companii ca BMW sau Ford se inspiră în designul unora dintre modelele lor de la firme de tuning, cu care colaboreză”, explică Ilie Anton.
Întrebări şi răspunsuri
Ce alte pasiuni ai?
Construiesc navomodele, împreună cu colegi de-ai mei din Deva. Este o pasiune veche. Aceste „jucării” stârnesc interesul, în special bărcuţele de