Roberto Gonzales (OACI): Până acum, nu am mai avut o situaţie de acest gen
În România nu există probleme legate de securitatea aviatică
Cel de-al doilea nor de cenuşă care traversează zilele acestea Europa a determinat organizaţiile aviaţiilor civile să caute soluţii care să permită avioanelor să zboare în siguranţă prin norul de cenuşă vulcanică, astfel încât pierderile financiare date de rămânerea la sol a avioanelor să fie cât mai mici.
"M-am întâlnit recent cu premierul Emil Boc şi am discutat despre securitatea în aviaţie şi problemele legate de mediu. De altfel, vom avea o conferinţă diplomatică la sfârşitul lunii august - începutul lunii septembrie, la Beijing, unde vom discuta despre noi instrumente legate de securitatea avioanelor. Ştiu că şi România va avea la acea dată prezentă o delegaţie", a declarat Roberto Gonzales într-o conferinţă de presă la Aeroportul Otopeni.
Nu există reguli pentru a zbura în astfel de condiţii
Precizând că, în prezent, în România nu există probleme legate de securitatea aviatică, Gonzales a afirmat că "problema cu norul de cenuşă este că nu am mai avut până în prezent o situaţie de acest gen". "Avem deja instalate nouă staţii de monitorizare, iar cele din Europa sunt postate la Londra. Nu există nişte reguli pentru a zbura cu avioanele în aceste situaţii (nor de cenuşă vulcanică - n.r.) şi abia acum lucrăm să vedem ce putem face. Am creat un comitet de specialişti care studiază efectele norului de cenuşă vulcanică, după care ne vom întâlni într-o dezbatere OACI şi vom trage o concluzie", a adăugat Roberto Gonzales.
Biroul regional al Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale din Paris, împreună cu Delegaţia României la OACI, Ministerul Transporturilor Infrastructurii şi Team Aviation Solutions Limited, reprezentată în România de Cabinet Individual A.C. Pop, a desfăşura