Un şlep încărcat cu aproape 1.000 de tone de porumb s-a lovit duminică, în jurul orei 18.00, de stâncile malului sârbesc în dreptul localităţii Dubova din judeţul Mehedinţi.
Pe navă se afla un marinar care a reuşit să se salveze cu ajutorul unei bărci de serviciu. Apa a pătruns în câteva ore în tot şlepul, iar nava şi încărcătura au ajuns pe fundul Dunării. Convoiul era încărcat cu porumb, venea din Ungaria şi urma să ajungă la Constanţa.
Şlepul făcea parte din convoiul Mercur 307, format din şapte şlepuri, o barjă şi un împingător, iar martorii şi poliţiştii de frontieră susţin că una dintre parâmele care lega convoiul a cedat.
„Eu mă aflu de mulţi ani aici, pe malul Dunării, unde sunt preot şi construiesc Mănăstirea Mraconia, şi nu este primul incident care are loc în zonă, din cauză că aici sunt curenţii foarte puternici şi navigaţia se desfăşoară anevoios. Deoarece încărcătura pe care aceste barje o transportă în amonte este foarte mare, sigur că parâmele şi gaşele de care sunt legate pot să mai plesnească. Am avut o dată un astfel de incident, noaptea, la ora 2.00, când s-au rupt parâmele la nişte barje şi una a venit chiar aici, în zidul mănăstirii, îndoind nişte şine de cale ferată pe care noi le aveam pentru o terasă“, a spus Cristian Târtea, preotul Mănăstirii Mraconia.
În zonă au intervenit imediat mai multe ambarcaţiuni, dar specialiştii de la navigaţia fluvială din Mehedinţi nu au reuşit să readucă şlepul pe linia de plutire.
„Executând misiunea de supraveghere a frontierei de stat, am observat cum unul dintre şlepurile convoiului Mercur 307 s-a desprins de lângă celelalte barje şi a eşuat cu prova în malul sârbesc.
În continuare, monitorizăm traficul pe Dunăre. Am informat Căpitănia Portului Orşova, autoritate competentă în cercetarea evenimentului. Din păcate, şlepul cu tot cu încărcătură s-a scufundat, în zona unde s-a p