Confruntate cu scăderi drastice ale vânzărilor şi cu tot mai multe spaţii goale, centrele comerciale din sudul Capitalei sunt forţate să se repoziţioneze, într-un moment în care analiştii pieţei se aşteaptă la primele falimente şi la începerea executărilor de către băncile finanţatoare. În aceste condiţii, retrogradarea la rangul de mall de cartier nu mai pare o idee atât de rea. Proprietarii centrelor comerciale au început să îşi recunoască slăbiciunile şi încear
Confruntate cu scăderi drastice ale vânzărilor şi cu tot mai multe spaţii goale, centrele comerciale din sudul Capitalei sunt forţate să se repoziţioneze, într-un moment în care analiştii pieţei se aşteaptă la primele falimente şi la începerea executărilor de către băncile finanţatoare. În aceste condiţii, retrogradarea la rangul de mall de cartier nu mai pare o idee atât de rea.
Proprietarii centrelor comerciale au început să îşi recunoască slăbiciunile şi încearcă acum să schimbe macazul. „Am ajuns în momentul în care sunt anumite centre care merg mai bine, altele care merg mai puţin bine sau mai deloc. City Mall face parte din categoria a doua, şi asta este consecinţa faptului că în zonă s-au dezvoltat foarte multe astfel de unităţi“, a declarat Mihai Agaficioaia, directorul general al City Mall.
APN/UKA European Retail Trust, proprietarul mallului din zona Pieptănari, a încasat anul trecut, din închirierea centrului, circa 3,5 milioane de euro, mai puţin cu 53% decât în 2008, iar valoarea imobilului s-a redus cu 36% din luna iunie a anului trecut, când era evaluat la 51,6 milioane de euro. Scăderea veniturilor este explicată prin creşterea spaţiilor libere, prin concesiile acordate la închiriere, dar şi prin amplificarea concurenţei pe piaţa bucureşteană de profil. Gradul de ocupare al City Mall este de 80%, la o suprafaţă închiriabilă de 19.000 mp. Mallul este vizitat zilnic de 12