Pe 15 aprilie, Covalence, agenţie elveţiană de evaluare a performanţei sociale a companiilor, a dat publicităţii ultima ediţie a clasamentului reputaţiei etice a celor mai importante companii din lume, studiu realizat şi publicat trimestrial începând din 2001.
Această ediţie evaluează performanţa socială realizată de 581 de corporaţii în perioada 2005-martie 2010. Sunt analizate companiile cuprinse în indexul Dow Jones, fiind acoperite 18 domenii de activitate, de la industria auto, bănci şi servicii financiare, extracţie şi prelucrare de materii prime, până la industria alimentară şi a băuturilor răcoritoare, industria farmaceutică, mass-media, IT, telecomunicaţii şi turism.
Clasamentele Covalence se bazează pe 45 de criterii de evaluare a reputaţiei etice, reflectând măsura în care companiile reuşesc, prin strategiile, politicile, deciziile şi acţiunile lor, să răspundă aşteptărilor grupurilor lor cointeresate, clienţi, angajaţi, parteneri sociali şi de afaceri, acţionari, comunităţi, agenţii guvernamentale. Evaluarea acoperă principalele dimensiuni ale performanţei sociale: condiţiile de muncă, impactul social şi de mediu generat de procesul de producţie, impactul social şi de mediu al produselor şi serviciilor, precum şi rolul civic jucat de companii, adică răspunsul acestora la problemele actuale de civism corporatist, precum lupta împotriva corupţiei, incluziunea socială ori încălzirea globală. Criteriile Covalence se raportează astfel la un set de standarde internaţionale ce definesc bunele practici de responsabilitate socială: Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, Ghidul OCDE de bune practici pentru companiile multinaţionale, Declaraţia Tripartită a Organizaţiei Internaţionale a Muncii privitoare la Companiile Multinaţionale şi la Politicile Sociale, Principiile Acordului Global elaborate de Organizaţia Naţiunilor Unite, Declaraţia Mileni