Prima livrare - în Italia. Firma făcea motostivuitoare, dar s-a reorientat din cauza crizei. Costul unui astfel de vehicul este de aproximativ 125.000 de euro şi poate avea o autonomie de 80 până la 100 de km.
Pentru că piaţa motostivuitoarelor nu prea mai mergea din cauza crizei prin care trece economia românească, o firmă din Galaţi - Galcar SRL - a realizat un prototip de autovehicul de agrement.
„Totul a pornit de la o poză, pe care o aveam din oraşul austriac Linz. Am spus că putem şi noi să încercăm la Galaţi să facem un astfel de trenuleţ de agrement cu trei vagoane", spune Mihai Turcu, acţionar la Galcar.
Total eco
Trenuleţul este construit în totalitate la Galaţi şi are un motor electric.
„Deci este un produs «eco» în totalitate! Folosim baterii normale, care se încarcă în câteva ore şi care asigură vehiculului o autonomie de 80-100 de km. Viteza maximă care poate fi atinsă este de 40 km la oră", spune „părintele" proiectului, inginerul Valerian Paraschivan.
Locomotiva are două baterii, dar funcţionează cu una singură. „Mai avem o baterie de rezervă, care poate fi schimbată foarte uşor pentru că are un sistem culisant, pe şine", mai spune proiectantul.
Modelul poate fi realizat în mai multe variante. Constructorii pot monta pe acest trenuleţ baterii pe litiu, care îi pot da o autonomie de două-trei ori mai mare decât cea asigurată de bateriile normale. Dar şi preţul unei astfel de baterii este dublu.
Ar mai fi şi varianta folosirii energiei solare, prin intermediul unor panouri aplicate deasupra remorcilor, care ar creşte şi mai mult timpul de rulare, mai ales în zilele însorite.
Mai mult, cu ceva mai mulţi bani, dar cu satisfacţie maximă, producătorii pot dota aceste vehicule cu motoare cu baterii cu hidrogen. Preţul unei astfel de baterii variază înt