Mazda CX-7 este unul dintre SUV-urile, autodeclarate crossover, despre care se poate spune fara teama ca atrage. Atrage priviri, cumparatori, atrage atentia atunci cand te sui în el, la volan sau doar ca pasager. Anul trecut a fost revizuit, primind în plus si un motor diesel, adica exact ceea ce-i mai lipsea. Intr-un segment, cel al SUV-urilor medii, în care toate modelele costa cel putin 25-30 de mii euro, iar principalii competitori sunt produsele constructorilor premium din Germania, este greu sa vorbesti despre masini proaste. Desigur, detaliile fac diferenta, ca peste tot. Insa Mazda CX-7 este departe de a fi doar un participant în multimea de Sport Utility Vehicle de peste 4,5 metri. Face-liftul acestui model, prezentat în premiera la Geneva 2009 si introdus pe piata romaneasca la sfarsitul anului trecut, nu este neaparat o transformare estetica, deoarece avea prea putina nevoie de asa ceva, ci doar un prilej de lansare, în premiera, a unui motor diesel. Modificarile exterioare au cuprins în special partea frontala, unde a aparut o grila redesenata, una ceva mai mare, cu o sigla mai impozanta, si au fost amplasate noi proiectoare de ceata. La spate, un spoiler mai mare si unele detalii de crom au îmbunatatit aspectul masinii. In fine, noi jante de 18 si 19 inci au adus un aer proaspat acestui model. La interior, schimbarile au inclus un nou volan, cu comenzi pentru linia audio, si altele, cadrane redesenate pe bord, materiale noi pentru finisaje, inclusiv tapiterie. Dar cea mai importanta schimbare este reprezentata de dieselul de 2.2 litri, o necesitate absoluta pentru piata europeana, unde consumul de carburant este la fel de important ca si performantele unui autoturism. Alegerea acestui propulsor a fost una fericita (s-au vazut si cazuri dramatice la alti producatori), astfel ca echilibrul lui CX-7, dat de confort si dinamica, nu a avut de suferit.